Меню
 
Спеціалізація

 

Це цікаво

Історії автомобільних марок

  3 вересня 1875 в містечку Мафферсдорф (Maffersdorf, нині Вратіславіце) в Богемії народився майбутній засновник великої компанії - Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche). Після здобуття освіти Фердинанд продовжив сімейний бізнес, влаштувавшись помічником свого батька - водопроводчіком.В 1898 році молодий інженер перейшов на роботу в компанію Jacob Lohner, в якій він розробив електромобіль Lohner-Porsche Electric Car. В 1906-м Порше став співробітником, а потім і керівником іншої фірми - Austro-Daimler. Але Фердинанд ставив високі завдання перед собою й незабаром переїхав до Німеччини, в Штутгарт. Там у 1931 році Порше відкрив свій інженерний офіс і компанію Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.
 

Ось він - перший серійний автомобіль марки Porsche, модель 356. І навіть через майже 60 років у вигляді сучасного 911-го прозирають риси цієї легендарної машини.

Щоб зрозуміти, наскільки значиме місце займала Porsche в історії світового автоспорту, досить просто подивитися на фотографію.

В 2002-м 996-й піддався рестайлингу і отримав «мордочку» в стилі моделі 911 Turbo. Крім того, виріс обсяг двигуна до 3,6 літра, а потужність базових версій збільшилася до 320 кінських сил.

У 2003 році на честь 40-річчя моделі 911 Porsche випустила партію ювілейних купе 40 Fast Years. Вони відрізнялися спеціальним забарвленням Carrera GT Silver, полірованими 18-дюймовими колесами, новою випускною системою і збільшеною до 345 "конячок" потужністю мотора. Усього зробили 1963 машини - на честь року народження першого 911-го.

Дуже важливою моделлю для Porsche став кросовер Cayenne, створений спільно з Volkswagen і представлений в 2002 році. Машина стала дуже популярною в США, Росії та Україні, дозволивши німецької компанії надовго забути про свої витрати. Треба ж на щось виробляти суперкари.

У 2004 році стартувало виробництво самого-самого Porsche - шедеврального родстера Carrera GT. Високотехнологічний суперкар оснащувався 5,7-літровим V10 потужністю 612 кінських сил і карбоно-керамічними гальмами. Він був здатний досягти 200 км / ч з місця за 9,9 секунди. Всього було заплановано випустити 1500 машин, але через занадто жорстких нових вимог пасивної безпеки зборку припинили, зробивши 1270 екземплярів.

У липні 2004-го Porsche продемонстрував сильно модернізований 996-й. Porsche 911 з індексом 997 відрізнявся класичними округлими фарами.

Друге покоління Бокстера з'явилося у продажу в 2005 році і мало чим зовні відрізнялося від попередника - впадала в очі хіба що нова світлотехніка. Зате серйозно модернізували «начинку». Базовим двигуном став 2,7-літровий «оппозит» потужністю 240 сил, а версія S хизувалася 280-сильним агрегатом.

«Чесний» атмосферний мотор потужністю 415 кінських сил, полегшена до межі конструкція і вибуховий характер - саме такий Porsche 911 GT3 RS, призначений для ентузіастів трек-днів.

Вересень 2007 ознаменувався дебютом фінальної модифікації Porsche 911 (997). GT2 завершив формування модельного ряду і, за традицією, став найпотужнішою версією. 3,6-літровий турбомотор розвиває 530 «конячок». Він дозволив GT2 приміряти на себе корону першого серійного Porsche, переступили позначку 200 миль на годину - його «максималка» 328 км/г.
Сьогодні Porsche є самим прибутковим у світі автоконцерном. Його продукція - висококласні спортивні автомобілі і позашляховики. Porsche - той рідкісний випадок, коли у виробника спортивних машин настільки величезний модельний ряд. І послідовники великого Фердинанда не збираються на цьому зупинятися.

 У 1934 році Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche), відомий німецький конструктор (засновник всесвітньо відомої німецької автомобільної компанії Porsche AG), одержав замовлення від націонал-соціалістичного уряду Німеччини на розробку сучасного легкового автомобіля. І вже в 1935 році такий автомобіль був розроблений. Він отримав назву Volkswagen («Фольксваген»), що дослівно в перекладі з німецької означає «народний автомобіль». Після дворічних випробувань в 1937-му була запущена серія VW30, а до 1938 автомобіль знайшов знайомий багатьом поколінням зовнішній вигляд.
Volkswagen відразу оцінили конструктори, інженери і водії. Про нього заговорили, з'явилися численні публікації, в 1938 році в статті New York Times Volkswagen охрестили за зовнішню схожість «жуком». Це прізвисько настільки прижилося, що стало візитною карткою автомобіля.
Для виробництва «народного автомобіля» 26 травня 1938 року в місті Вольфсбурзі почалося будівництво найбільшого європейського автозаводу Volkswagen. Але насувалася війна перешкодила налагодити випуск цього автомобіля. Їх була проведена всього дюжина. Автомобіль дуже подобався фашистським бонзам. На ньому із задоволенням роз'їжджав сам Гітлер.

Через зовнішньої схожості з жуком журналісти дали Volkswagen VW30 прізвисько Beetle.
Пізніше воно стало назвою машини.

У січні 1948-го змінилося керівництво Volkswagen, його генеральним директором став Генріх Нордхофф, представник нового покоління німецьких технократів. Оновлене керівництво складалося з дипломованих інженерів, що володіли міжнародним досвідом роботи на автозаводах і вміли нестандартно мислити.

З їх приходом автомобіль був вдосконалений і модернізований. У 1949 році почали випускатися моделі з новими типами кузова - кабріолет і лімузин. У серійному виробництві устаткування салону стало більше комфортабельним, вироблялася установка частково синхронізованого двигуна. Була налагоджена мережа автосервісу і технічних станцій по обслуговуванню автомобіля. Постійно велася робота із західними клієнтами. Volkswagen створив потужну мережу збуту автомобілів.

До 1950 року було випущено 100 000 автомобілів, до 1951-му - 500 000 машин, а 5 серпня 1955-го відбулася урочиста церемонія з нагоди випуску мільйонного Volkswagen. Девізом цього часу в житті німців стає популярна фраза, пов'язана з Volkswagen, - «Він член моєї сім'ї».

 Перевірена роками надійність і доступна ціна машини підсилили експортні можливості автомобіля. Volkswagen продається вже в 150-ти країнах світу. З'являються дочірні фірми за кордоном - в 1953-м в Бразилії, в 1956-м в ПАР, в 1957-м в Австралії, в 1964-м в Мексиці (тут з 1998 року випускається «жук», що став справжнім хітом сезону у голлівудських зірок ) та інших країнах.
В 1965 році Volkswagen викупила у компанії Daimler-Benz («Даймлер-Бенц») фірму Audi, створивши концерн Volkswagen-Audi, відомий під абревіатурою VAG. Пізніше до нього увійшли іспанська фірма SEAT («СЕАТ») і чеський завод Skoda («Шкода»). В даний час Audi AG - дочірня компанія концерну Volkswagen, якій надана повна самостійність.

Родоначальником нового покоління Volkswagen вважається передньопривідний Passat, випущений в 1973 році. Він пропонувався в численних варіантах з двигунами робочим об'ємом від 1297 до 1588 куб.см.

 Початок випуску Volkswagen Passat вважається поворотним моментом в історії компанії.

 Модель Golf I, що з'явилася в 1974-м, виявилася найбільш вдалою: сучасна, економічна, надійна, саме така модель могла розворушити міжнародний ринок. Golf ознаменував собою новий етап конкуренції у виробництві класу компактних автомобілів, які стали майже офіційно називатися «гольф-класом».
Якщо за час розробки нових моделей в 1973-1974 роках збитки концерну перевищили 800 мільйонів німецьких марок, то вже в 1975-м за рахунок великого попиту на них вдалося покрити всі витрати.
Всього через 3 роки після запуску Golf I був проведений мільйонний автомобіль цієї марки.    Знаменитий VW Golf, єдиний автомобіль марки Volkswagen, що зумів побити рекорд Beetle по рівню продажів.    В 1983-м побачив світло Golf II, а вісім років по тому, в 1991-м, дебютував Golf III, який, як і попередні моделі, підтримав високу репутацію Golf.
За двадцять три роки з початку випуску було вироблено 17 мільйонів Golf трьох поколінь. У 1995-1996 роках Golf III лідирував по числу продажів в Європі. У 1997-му відбувся дебют нового Golf IV, тільки в перші дні після якого було прийнято більше 60 000 замовлень.

Моделі Passat виробляються тільки з кузовами седан і 5-дверний універсал Variant і оснащені 4 -, 5 - і 6-циліндровими бензиновими і дизельними моторами в 1,6-2,8 л потужністю 90-193 к.с. Кілька моделей Variant в комплектації Syncro мають повноприводні шасі.

ФФормально відноситься до середнього класу, за розмірами і рівнем оснащення Volkswagen Passat B5 потрапляв, швидше, в категорію автомобілів бізнес-класу.

Головна зброя Volkswagen в боротьбі за покупців, родоначальник цілого класу імені себе, в 2004 році з'явився VW Golf п'ятого покоління.

 Флагман лінійки Volkswagen - це новий Touareg R-50.

 В даний час концерн Volkswagen - один з найбільших за обсягами продажів у світі, має свої заводи в 15 країнах світу, випускає продукцію під п'ятьма торговими марками Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT. З 1998 року концерну належать марки Rolls-Royce («Роллс-Ройс»), Bugatti, Lamborghini і Bentley, забезпечивши собі надійний тил в класі «люкс». Крім легкових автомобілів, завод також здійснює випуск вантажівок і мікроавтобусів. До складу концерну Volkswagen входять: Volkswagen AG, Audi AG, SEAT SA, Skoda Auto («Шкода Авто»), Volkswagen-Saxonia GmbH («Фольксваген-Саксонія ГмбХ»).


"Ауді" - геніальне назва, придумане школярем.

Символ Ауді - "Чотири кільця" - торговий знак одного з найстаріших автомобільних виробників в Німеччині. Він символізує об'єднання чотирьох раніше незалежних автомобільних виробників: Ауді, ДКВ, Хорьх і Вандерер. Вони є корінням сучасної АУДІ АГ.
 

  Auto Union AG з моменту свого заснування став другим за величиною автомобільним концерном в Німеччині. Фірмовий знак демонстрував чотири переплетені кільця, які повинні були символізувати непорушну єдність чотирьох фірм-засновників. Були збережені позначення Ауді, ДКВ, Хорьх і Вандерер. Кожній з чотирьох марок в межах концерну був привласнений спеціальний сегмент ринку: ДКВ - мотоцикли і автомобілі малого класу; Вандерер - автомобілі середнього класу; Ауді - автомобілі верхнього сегмента середнього класу; Хорьх - люкс-автомобілі представницького класу.
  Сьогодні Ауді є провідним міжнародним виробником високоякісних автомобілів. Підприємство має виробництва в Германії, а також в Угорщині, Китаї і в Південній Африці.

 

  9 травня 1950 у колисці «немовляти» стояло досить багато зацікавлених осіб. Інтерес їх був не пусте: 600 000 песет було вкладено у відкриття компанії по виробництву легкових автомобілів. Частина грошей (51%) вніс національний інститут промисловості Іспанії, іншу (42%) надали шість банків, а відсутні 7% надійшли від відомої компанії FIAT, машини якої і стала випускати нова фірма з Барселони. Повне ім'я новоспеченого автовиробника звучало як Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo, але зараз весь світ позначає машини цієї марки простим набором літер - SEAT.

У 1981 році на допомогу SEAT приходить німецький гігант Volkswagen, під контролем якого іспанці перебувають і донині. А історичним днем ??в їх відносинах можна вважати 30 вересня 1982 року, коли між компаніями було підписано угоду про співпрацю. Першим результатом цього союзу став випуск автомобілів Audi і Volkswagen на потужностях заводу SEAT. У 2002 році SEAT приєднується до Audi і Lamborghini в групі компаній Audi Brand Group, в новому організованому підрозділі Volkswagen Group.
Модельний ряд концерну сьогодні - це Алтея, Аламбра, Ароса, Кордоба, Ібіза, Леон, Марбелла і Толедо. Шістдесят чотири відсотки виробленої продукції йде на експорт. Основний ринок для SEAT - Європа, але цю амбітну компанію, яка постійно прагне розширити ринки збуту своєї продукції, знають сьогодні вже більш ніж у шістдесяти країнах світу на п'яти континентах, у тому числі і в Україну. 

 

  У 1895 році, якраз під Різдво, було засновано невелике підприємство по виробництву і ремонту велосипедів Slavia. Його власники, 30-річний Вацлав Лаурін (Vaclav Laurin) і 27-річний Вацлав Клемент (Vaclav Klement), так би і продовжували конструювання вищезазначених агрегатів, коли б не геніальна ідея, що підштовхнула їх до створення одноциліндрового мотора, вмонтованого в раму велосипеда. І це було тільки саме початок історії, так як в 1905 році Лаурін і Клемент здійснили величезний ривок і представили свій перший автомобіль L & K Voiturette. Це були 2-х і 4-місні легкі машини з V-подібними 2-циліндровими моторами з водяним охолодженням. У тому ж році автомобілі були виставлені на класичні гонки в Семмерінге (Австрія), де перемогли в класі дорожніх автомобілів. У 1906 році на автомобілі були встановлені 4-циліндрові двигуни, а ще через рік з'являється автомобіль Laurin & Klement з 8-циліндровим мотором.

В кінці 20-х років основним пасажирським автомобілем, що випускався заводом в Млада Болеслава, стала найменша машина L & К - «Шкода 110», яких в період між 1925 і 1929 роками було випущено 2985 штук. Ця автомашина поступово модернізувалася і поліпшувалася. У 1930 році «Шкода» займала друге місце в країні за загальною кількістю випущених автомобілів і третє місце за кількістю легкових автомобілів, що випускалися в Чехословакії. У 1991 році сталося, мабуть, найважливіша подія в історії «Шкоди», так як вона стала частиною могутнього німецького концерну «Фольксваген Груп». Плодами цієї події стала поява нової «Феліції», а слідом за нею «Октавії» і «Фабії».

Сьогодні на підприємстві Skoda Auto працює близько 18 000 чоловік, а третину всіх робочих місць Чеської республіки, так чи інакше, існують завдяки діяльності цього підприємства. 80% автомобілів Skoda йде на експорт в 64 країни світу, забезпечуючи близько 9,6% всіх експортних операцій Чеської республіки.

 

  Німецька фірма була заснована в 1916 році Карлом Раппом і Густавом Отто і носила ім'я «Баварські авіаційні заводи». У той час ніхто не міг припустити, що авіакомпанія перетвориться в автомобільного гіганта.
  Велика частина довоєнного розвитку BMW проходила під знаком виробництва авіаційних силових установок. Тоді ж була розроблена знаменита рядна «шістка» - силовий агрегат, створений для авіапромисловості, але перейшов в подальшому на автомобільну базу.

  У 1928 році BMW купує автомобільний завод в Айзенахе (Тюрінгія), а слідом за цим - і ліцензію на виробництво автомарки DIXI. У 1933 році компанія представляє лімузин з характерною для BMW дизайнерською деталлю - радіаторних гратами з двома овалами. На спортивному поприщі BMW також виділилася, випустивши невеликим тиражем (трохи менше 500 екз.) Модель 328, задає тон спортивним купе на довгий період.
Друга світова війна повністю зруйнувала економіку Німеччини, і концерн BMW не був винятком. Частина виробництва виявилася на території НДР, а головний ринок збуту - власне Німеччина - був відсутній через фінансову неспроможність населення. Виходячи з кризи, колишня авіаційна компанія налагоджує спочатку виробництво мотоциклів, а потім за ліцензією Izetta випуск мотоколясок з єдиною дверима в передній частині. У 1951 році компанія випускає першу післявоєнну машину.
У 1959 році, переживши гостру кризу через втрати в секторі великих лімузинів, компанія ставить на потік першу модель, що завоювала загальне визнання - BMW 700.
Шістдесяті та сімдесяті роки проходять в жорстких темпах розвитку виробництва - цьому сприяв і високий попит на мотоцикли, і швидке економічне зростання країни.
В кінці 70-х конструкторське бюро компанії BMW починають розробку двигунів з цифровим керуванням, а на початку 80-х впроваджують систему ABS. У 1988 році починається виробництво першого німецького післявоєнного автомобіля, оснащеного 12-циліндровим двигуном - родстера Z1. 
  Впевнено розширюючись, протягом 90-х років минулого століття німецька компанія відкриває велику кількість своїх представництв в точках земної кулі. Тоді ж купує марку Rolls-Royce і укладає договір на поставку восьми-і дванадцятициліндровий двигунів для цих авто.

 В даний час BMW активно розробляє нові технології, використовуючи їх в останніх моделях своїх автомобілів. Практично на всіх міжнародних автосалонах і виставках останніх років компанія представляла свої новинки - це підтверджує той факт, що всі відділення фірми безупинно працюють на благо водіїв.

 Підрозділ компанії Toyota Motor Corporation - Lexus (слово, співзвучне «luxus», тобто «люксовий») - було створено в 1987 році з метою випуску автомобілів класу «люкс» для ринку США і Європи. Логотипом марки є стилізована літера "L" в овалі. Для розробки даних авто була організована група з 1400 дизайнерів. Перший прототип автомобіля Lexus LS400 був представлений в 1985 році, а в 1988 році Lexus на автошоу в Лос-Анджелесі постала як торговельна марка і пізніше назвала 80 автодилерів, які будуть продавати дані авто.

Прем'єра двох моделей Lexus відбулася на автосалоні в Детройті в 1989 році. Були представлені Lexus LS400 - luxury sedan з 4-літровим двигуном і Lexus ES250 - executive sedan з двигуном об'ємом 2,5 літрів. Модель Lexus LS400 в 1990 році журналом Car & Driver, названа кращим автомобілем і Motoring Press Association привласнила звання кращого імпортного автомобіля року, а в липні отримала перше місце в рейтингах J. D. Power and Associates (великої компанії, що займається незалежними дослідженнями ринку та опитуваннями покупців).

  У 1990 році Lexus за обсягом продажів в США випередили автомобілі клас «люкс» компаній BMW і Mercedes-Benz, а так само став лідируючим імпортером автомобілів даного класу.
У 1991 році модель LS400 оновили, доповнивши кузов бічними балками для більшої безпеки, отримавши знову перші місця в рейтингах J. D. Power and Associates.
Наступна модель Lexus SC400 в 1992 році була визнана кращим імпортним автомобілем року в США за версією журналу Motor Trend і Motoring Press Association. Опитування, проведене в цьому ж році компанією J. D. Power and Associates показав, що автомобілі марки Lexus повністю задовольняють потреби покупців.
Перший позашляховик Lexus LX450, розроблений на базі Toyota Land Cruiser 80-й серії, був представлений в 1996 році. Автомобіль поєднував позашляхові можливості від Land Cruiser і розкіш від Lexus і став лідером продажів серед позашляховиків, обігнавши навіть Range Rover.

 У 1998 році почалися продажі люкс-позашляховика Lexus RX300, який був названий журналом Motor Trend кращим спортивним позашляховиком року. У 1999 році компанія відзначила дві важливі дати - 10 років від дня виходу першого автомобіля і продаж мільйонного авто. В цілому ж історія Lexus триває, причому вельми і вельми успішно. І вони цього, безсумнівно, заслуговують, поєднуючи в собі однаковою мірою відмінний комфорт, впізнаваний стиль і неперевершену японське якість. Імператорської сім'ї недовго залишилося розгортати на Toyota Century. Незабаром Lexus погрожує пересадити японський уряд на нові лімузини, з яким вони вторгнуться на ринок автомобілів вищої категорії, де зараз правлять такі монстри, як Maybach, Rolls-Royce і Bentley. Автомобілі Lexus є одними з кращих автомобілів класу «люкс», які завоювали і серця українських покупців..