Меню
 
Кошик
Ваш кошик порожній
 

Ремонт ECU


Що таке ECU

Абревіатура ECU стосовно автомобілів позначає електронний блок керування або ЕБК. Тобто ECU це Electronic Control Unit. В сучасному автомобілі є багато різних ECU. Одні ECU управляють гальмівною системою, інші трансмісією (КПП, мостами і розподілом услія між переднім і заднім мостом), треті управляють підвіскою, охоронною системою автомобіля, кліматичної установкою, системою навігації та іншими системами автомобіля. Але найважливіший серед ECU - це блок керування двигуном.

У різних джерелах блок керування двигуном може називатися Digital Motor Electronics (DME) - цифрова електроніка двигуна, Engine Control Module (ECM) - модуль управління двигуном, Powertrain Control Мodule (PCM) - модуль керування силовою установкою і так далі, але суті це не міняє . Електронний блок керування двигуном (ECU, ЕБУ, ЕБУД) - це електронний мозок мотора, одна з найважливіших і найдорожчих його деталей.

При всьому різноманітті більшість автомобільних мікропроцесорних систем управління побудовано за тим же принципом, що і будь-які інші мікропроцесорні контролери: сигнали з датчиків стану двигуна надходять на командний комп'ютер (ECU), який, аналізуючи стан цих датчиків, формує керуючі сигнали для виконавчих механізмів управління двигуном. Головна роль тут належить ECU, недарма в народі цей пристрій називають "мізками".

По набору функцій ECU подібні один одному настільки, наскільки подібні відповідні системи управління двигунами. Фактичні відмінності можуть бути великі, але ланцюга електроживлення, взаємодії з реле та іншими соленоїдними виконавчими елементами ідентичні для самих різних ECU. На цьому й базується наше твердження про те, що більшість несправностей автомобільних комп'ютерів можна усунути без заміни ECU.


З чого починається діагностика ECU

Діагностику складних несправностей найкраще зробити в два етапи. На першому етапі встановити, який пристрій несправний. Краще це робити на спеціалізованій станції техобслуговування, яка має фірмовим діагностичним обладнанням. При діагнозі "несправний електронний блок керування двигуном" бажано спробувати з'ясувати яка саме функція ЕБУ не працює або працює неправильно. А саме, чи справно:

 

  • управління головним реле?
  • управління реле бензонасоса?
  • управління живлячими напругами датчиків?
  • управління запалюванням?
  • управління форсунками?
  • управління регулятором холостого ходу?
  • управління додатковими реле (підігріву впускного колектора, вентилятора охолодження радіатора, підігріву лямбда-зонда та іншими)?
  • управління додатковими пристроями (клапаном вентиляції бензобака, клапаном рециркуляції відпрацьованих газів та іншими)?
  • лямбда-регулювання?


Таке детальне визначення характеру несправності в більшості випадків дозволяє уникнути заміни дорогого блоку управління двигуном. Його можна відремонтувати, тобто відновити працездатність вузла, що виконує втрачену функцію.

Навіть якщо страшний діагноз "вийшов з ладу ECU" Вам поставили на фірмовій сервісній станції, не поспішайте викладати кілька тисяч доларів на покупку нового блоку управління. Справа в тому, що автомобільні концерни через мережу своїх офіційних дилерів насаджують точку зору, що ECU не підлягають ремонту (виняток становить, мабуть, лише концерн GM, який приймає несправні ECU в обмін на відновлені). Насправді ж більшість несправностей можна усунути без заміни блоку управління.

Ця категорія порожня.